dinsdag 23 februari 2010

Ominpuntjes

Het mooie weer en de perfecte faciliteiten maken veel goed, maar het is niet allemaal geweldig hier. De grootste ergernis is het niet-nakomen van afspraken. Vooral de ambtenaren hebben daar een handje van. Mede daarom zit ik na 4 weken nog steeds niet in mijn appartement. Het is gisteren wel opgeleverd met meubels en al, maar de beloofde schoonmaak is niet gedaan en vooral de badkamers en keuken moeten toch wel grondig onderhanden genomen worden. Dat was makkelijker als ze dat voor de inrichting was gedaan, maar zo werkt het hier nu eenmaal. Ondertussen zit ik ook prima in mijn hotel. Wel al even wezen kijken wat ik nog aan beddegoed en keukengerei kan kopen. Keus genoeg.



Een ander minpuntje is het verkeer. Het lijkt aggressief en chaotisch, maar het het is gewoon onoplettendheid en nonchalance. Iedereen blijft uiterst vriendelijk, maar ondertussen moet je wel enorm opletten. Vanochtend kwamen we in een rustige wijk vol met verkeersdrempels deze auto tegen. Echt onbegrijpelijk als je de omgeving ziet, maar niet zo gek als je leest dat er in het afgelopen etmaal 8 mensen gedood zijn. Opvallend veel 1-auto ongelukken en frontale botsingen. Gewoon onoplettendheid dus.
Ondanks alles hebben we op de fiets nog geen problemen gehad, maar je moet wel blijven opletten.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten