vrijdag 12 februari 2010

Kamperen

Het is even stil geweest. We hadden niet zoveel te melden. Veel trainen en veel praten met ambtenaren en bobo's. Afgelopen weekend (donderdag en vrijdag) gekampeerd met de muscat Road Runners. Ongeveer 150 km ZO van Muscat op een prachtig strand. We konden alle kampeer spullen lenen en onze chinese pick-up heeft de reis glansrijk doorstaan. Voor Evert Scheltinga was het meteen een mooie kennismaking met het land en de mensen. Hij is woensdag aangekomen om hier 3 weken mee te trainen. In totaal waren we met 11 auto's en tenten en 23 personen. 's Avonds een groot kampvuur van alle aangespoelde hout dat we konden vinden en de volgende dag voor het ontbijt een loopwedstrijdje van 5 km. Met een prachtig resultaat voor Nederland: 1 Evert Scheltinga, 2 Rob Barel, 3 John van W. en 6 Cora Mulder. Daarna lekker afkoelen in zee voor het welverdiende ontbijt met het bord op schoot. 's Middag op ons gemak teruggereden en de trainingen voor de volgende week afgestemd met de jongens. Vanaf zondag begint hier ook de profronde van Oman met natuurlijk als favoriet Wouter Mol van Vacance Soleil die afgelopen week de ronde van Qatar al won.

Ondertussen zijn we ook dichtbij de definitieve keuze van ons appartement. Aan de kant wel lekker om je iegen plek te hebben, maar het gemak van het hotel zullen we ook wel missen. Hoewel "we", Cora gaat dinsdag alweer naar huis en kan misschien nog wat schaatstochten meepakken. Dan moet ik dus het huishouden alleen doe in mijn flatje. Nou ja, ik kan Evert natuurlijk ook altijd nog uitnodigen als hulp in de huishouding (in ruil voor een overwinning in Veenendaal. Hahaha).

Posted by Picasa

6 opmerkingen:

  1. Huh, ik wist niet dat m'n kleine broertje in Omman zit? Nouja, zet 'm aan de afwas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het opmerken van je blog Rob.
    Ben nu ook volger geworden
    Mooi voor mekaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Rob en Cora,
    Ik vind het erg leuk/ fijn om op deze manier jullie te kunnen volgen. Het ziet er allemaal heel anders uit dan dat ik me had voorgesteld.
    Ik wens je sterkte Rob met de drukt van het huishouden dat je erbij krijgt. En cora kom maar gauw naar dit koude kikkerland, het blijft deze week nog goed schaatsweer al zal de overgang wel vreselijk groot zijn. Gister is het de hele dag niet boven de -5 geweest dus muts op en wanten aan!
    Goede terugreis.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Rob,

    Leuke column over Oman in TriathlonSport :-).
    Doe Evert en Cora (als zij er nog is) de groeten.

    groeten

    Eddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Rob en Cora,

    Als ik dit allemaal zie, vraag ik me af of je uberhaupt wel een keer terug komt.

    Groetjes,

    Ed van der Veer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben vanochtend gebeld door Wouter Bos en JPB. Er dreigt een kabinetscrisis over Uruzgan. WB wil geen militairen en ook geen militaire trainers naar Uruzgan sturen, JPB wel.

    Met het voorbeeld van Rob en Cora in Oman als voorbeeld heb ik voorgesteld sporttrainers naar de meest veilige delen van Afghanistan te sturen. Zoals bekend werkt sport zeer verbroederend tussen mensen die eerst met elkaar in clinch lagen.

    Voor Afghanistan wordt nu - as we speak - gewerkt aan een plan om de na Vancouver vrijkomende schaatstrainers op pad te sturen. Zoals bekend is Afghanistan een uitstekend land om de schaatssport te stimuleren. Daarna kan met zwemmen en triatlon gevolgd worden. Afghanen zullen ook prima in staat zijn om als dronkenmannen te zwemmen.

    Ik heb de vrijheid genomen Rob als trainer voor te stellen.

    BeantwoordenVerwijderen