maandag 11 oktober 2010

Rijbewijs

In maart had ik al mijn verblijfsvergunning gekregen, maar daardoor moest ik ook een Omaans rijbewijs hebben om hier te mogen rijden. Op zondag (een gewone werkdag hier) heb ik me dus maar weer eens in het vergunningen-kastje-naar-de-muur-circus gestort. In de rij staan voor een formulier, een rij voor het invullen in het Arabisch, een rij voor de ogentest, een rij voor de pasfoto's, een rij om te betalen en een rij om je formulieren in te leveren. Uiteindelijk was ik net binnen de drie uur klaar, dus dat viel best wel mee. Wel leuk om te zien hoe blij en uitgelaten de jonge Omani's zijn als ze eindelijk hun eerste rijbewijs overhandigd krijgen van hun trotse rij-instructeurs. Ik hoefde gelukkig geen examen te doen, want de wachtlijst hiervoor is 2 jaar.
Let even op de mooie uitgiftedatum: 10-10-10.
Posted by Picasa

3 opmerkingen:

  1. He Rob en inmiddels ook Cora toch,

    hoe is het verder beetje uit te houden daar,
    hier is het maar koud en nat.
    vorige week heb ik een 9,6 km crossloop gedaan en had een eindtijd van 38:24 niet slecht dus echter was het volgens mijn iets minder km dus omgerekend ca 42:30 op de 10 km.

    spreek jullie snel weer,

    gr dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat snel wat van je horen
    met ons gaat het goed
    groetjes
    mama en papa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Rob en Cora,
    Het bij jullie een beetje zonniger als bij ons, al mochten we vandaag niet klagen.
    Zoals je ziet heb ik de Blog bij mama ook weer zichtbaar gemaakt, dan kan ze jullie volgen.
    Wat een toestand met dat rijbewijs zeg. Maar je kan nu weer toeren, dan ben je tenminste onafhankelijk en dat is wel heel fijn
    groetjes
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen