vrijdag 8 oktober 2010

El Guoma


Vandaag is het vrijdag (el Guoma) en dus de officiĆ«le rustdag voor moslimlanden. Desondanks toch nog 100km gereden met de Muscat Cycling Club. De rest van de dag lekker relaxen en de trainingen voor de nieuwe week voorbereiden. Ik ben hier nu 4 dagen, maar moet nog wel even wennen aan de warmte. na een redelijk koele periode zijn de temperaturen nu weer elke dag boven de 35° met een hoge luchtvochtigheid. De meeste trainingen doen we daarom al heel vroeg ( vanaf 5u45) of tegen de avond (17-18u). Alleen het zwemmen is wel mogelijk overdag, maar dan moet je wel in het water liggen en niet op kant aanwijzingen geven. Ik heb de jongens vanwege Ramadan en een wedstrijd in Taiwan 7 weken niet gezien. Ik was daarom blij verrast over hun vorm en zwemtechniek. Ze hebben duidelijk een heel goede discipline en zijn erg gemotiveerd om straks in december in topvorm te zijn.

Tussendoor hebben we op 29 oktober een testweek voor vrijwel alle evenementen die in december op de Asian Beach games worden gehouden. Voor de triathlon heb ik Edo van de Meer en Luc van Es mogen uitnodigen. Evert Scheltinga die hier in Januari 3 weken meegetraind heeft moest vanwege zijn studie helaas afzeggen.

Na bijna 5 maanden leegstand zag het appartement er nog goed uit en mijn auto doet het ook nog prima. De expats van de Muscat Road Runners en de Muscat Cycling Club kennen me gelukkig nog wel en ik kan zonder problemen met ze mee trainen. Dat is een welkome afwisseling met de intensieve trainingen die ik met het team doe. Bovendien krijg ik regelmatig tips wat er hier te doen is en hoe ik met de buraucratische ambtenaren om moet gaan.

Morgen (el Sabt) begint de nieuwe traingsweek en gaan we er nog een weekje hard tegenaan. Tot later.
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Zo beste Rob ,dat is beter dan in de Pijnackertse modder in November !! We zullen je wel missen tijdens de RBR !Veel succes daar. Groet van Ben te Pas RBR Pijnacker

    BeantwoordenVerwijderen